
Vi slutter med pakke i postkasse
Monica FrøjdShare
Vi har pr nå besluttet og ikke lenger sende pakker med løsningen; Pakke i postkasse.
Løsningen er levert av Bring og det var et samarbeid med PostNord og Posten.
Når jeg sender pakker direkte til deres postkasser er det null forsikring på disse pakkene og i begynnelsen var det helt ok. Men så har jeg i det siste opplevd at akkurat disse pakkene forsvinner på terminal. Altså ikke fra deres postkasser eller utenfor dører, men fra postens egne terminaler. Vi får heller aldri pakkene som blir borte levert hjem i retur igjen.
Har ennå ikke opplevd at andre pakker, som pakke til hentested eller pakkeboks har blitt borte på denne måten, og slike pakker er også forsikret for min del.
Om dette hadde skjedd en sjelden gang hadde jeg ikke brydd meg noe om det, men hyppigheten økte. Da de også satte opp prisen med ca 20kr pr pakke nå i vinter syntes jeg nok var nok. Når jeg ikke får pakkene i retur, og jeg må sende varer flere ganger til kunder blir dette svært kostbart for en liten bedrift som min. Emballasje og frakt er veldig dyrt for små bedrifter som ikke sender hundrevis av pakker i uken. Ofte er det billigere å sende som privatperson med Norgespakke og slik burde det jo egentlig ikke være.
Jeg håper på forståelse for dette og jeg beklager at et behagelig og populært valg ble borte. Men jeg ser pakkebokser popper opp de fleste steder og jeg tror dette vil ta over for all pakkelevering etterhvert. Igjen beklager for at pakke til postkasse nå har blitt fjernet, men jeg så ingen annen løsning.